Календарне планування

Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 5 класу
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які вивчали інформатику в 2-4 класах. Програмі також надано гриф МОН. Відповідний наказ підписано першим заступником міністра Інною Совсун (наказ Міністерства освіти і науки України від 02.02.2016 № 73).

№ уро-ку
Дата
уроку
Тема уроку
Примітки
Тема 1. Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів.
1.                       

Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.
Повідомлення, дані, інформація, шум.

2.                       

Інструктаж з БЖД. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

3.                       

Інструктаж з БЖД. Комп’ютери та їх різновиди.

4.                       

Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютерів та їх призначення. Практична робота 1.

5.                       

Інструктаж з БЖД. Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики).

6.                       

Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами файлової системи. Практична робота 2.
Контрольна робота №1 з теми: «Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів».

Тема 2. Цифрові мережеві технології
7.                       

Інструктаж з БЖД. Локальна мережа, використання мережевих папок.

8.                       

Інструктаж з БЖД. Пошук відомостей у мережі Інтернет.

9.                       

Інструктаж з БЖД. Завантаження даних з Інтернету.
Практична робота 3.

10.                   

Інструктаж з БЖД. Безпечне користування Інтернетом. Авторське право. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.
Контрольна робота №2 з теми: «Цифрові мережеві технології».

Тема 3. Текстовий процесор
11.                   

Інструктаж з БЖД. Текстовий документ та його об’єкти.

12.                   

Інструктаж з БЖД. Повторення правил уведення та редагування тексту (символів, абзаців).

13.                   

Інструктаж з БЖД. Форматування тексту.
Практична робота 4.

14.                   

Інструктаж з БЖД. Додавання малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування. Сторінки документа та їх форматування.

15.                   

Інструктаж з БЖД. Додавання, редагування та форматування таблиць. Практична робота 5.

16.                   

Інструктаж з БЖД. Підготовка документа до друкування. Друкування документа.
Контрольна робота №3 з теми: «Текстовий процесор».

Тема 4. Алгоритми і програми
17.                   

Інструктаж з БЖД. Алгоритми та їх виконавці.

18.                   

Інструктаж з БЖД. Середовище описання і виконання алгоритмів.

19.                   

Інструктаж з БЖД. Типи алгоритмів.

20.                   

Інструктаж з БЖД. Лінійні алгоритми.

21.                   

Інструктаж з БЖД. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота 6.

22.                   

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями.

23.                   

Інструктаж з БЖД. Реалізація циклічних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота 7.

24.                   

Інструктаж з БЖД. Цикли з лічильником.

25.                   

Інструктаж з БЖД. Цикли з умовою.

26.                   

Інструктаж з БЖД. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч. Практична робота 8.

27.                   

Інструктаж з БЖД. Алгоритмічна структура розгалуження.

28.                   

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч.

29.                   

Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Скретч. Практична робота 9.

30.                   

Інструктаж з БЖД. Контрольна робота №4 з теми: «Алгоритми і програми».

Тема 5. Проектна діяльність
31.                   

Інструктаж з БЖД. Постановка завдання, планування проекту.
Практична робота 10.

32.                   

Інструктаж з БЖД. Виконання проекту.

33.                   

Інструктаж з БЖД. Виконання проекту.

34.                   

Інструктаж з БЖД. Публічна презентація проекту.

35.                   

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.




Календарно-тематичне планування
уроків з інформатики для 6-х класів
_______________________________________________________________________
(назва школи)
на I семестр
20___-20___ навчального року
Всього: 16 год. на I семестр (1 год. на тиждень).
Загальна кількість год. на рік за програмою: 33 год. + 2 год. резервного часу.
«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
 із розрахунку 1 година на тиждень (на сайті МОН)
 
Зміст навчального матеріалу
К-ть год
Дата
Примітки
6-А
(I-II гр.)
6-Б
I гр.
II гр.
Тема 1. Алгоритми та  їх  виконавці (6 год)
1.                    
Вступний інструктаж з правил тех. безп. під час занять в каб. інформат.
Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця.
1




2.                    
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті.
Інструктаж з БЖД.
1




3.                    
План виконання завдання.  Планування в нашому житті
Практична робота №1. «Складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів»
Інструктаж з БЖД.
1




4.                    
Базові алгоритмічні структури. Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму. Об’єкти та події.
Інструктаж з БЖД.
1




5.                    
Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму
Практична робота №2. «Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному  навчальному середовищі виконання алгоритмів»
Інструктаж з БЖД.
1




6.                    
Підсумковий урок з теми  «Алгоритми та  їх  виконавці»
Інструктаж з БЖД.
1




Тема 2. Поняття операційної системи (5 год)
7.                    
Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс операційної системи.
Інструктаж з БЖД.
1




8.                    
Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи. Властивості об’єктів файлової системи. Поняття типу файлу.
Інструктаж з БЖД.
1




9.                    
Операції над об’єктами файлової системи. Операції над групами об’єктів. Відновлення вилучених об’єктів операційної системи
Практична робота №3. «Операції над об’єктами та групами об‘єктів файлової системи»
Інструктаж з БЖД.
1




10.                
Пошук об’єктів файлової системи.
Практична робота №4. «Пошук об‘єктів файлової системи»
Інструктаж з БЖД.
1




11.                
Підсумковий урок з теми  «Поняття операційної системи»
Інструктаж з БЖД.
1




Тема 3. Мультимедіа (4 год)
12.                
Поняття про мультимедіа, її об’єкти. Галузі використання мультимедіа. Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа.
Інструктаж з БЖД.
1




13.                
Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості
Практична робота №5. «Копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами»
Інструктаж з БЖД.
1




14.                
Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень. Основні операції над зображеннями.
Практична робота №6. «Перегляд зображень та змінення значень їх влас.»
Інструктаж з БЖД.
1




15.                
Підсумковий урок з теми  «Мультимедіа».  Інструктаж з БЖД.
1




16.                
Систематизація та узагальнення матеріалу вивченого за I семестр.
Інструктаж з БЖД.
1





Усього
16



Календарно-тематичне планування
уроків з інформатики для 6-х класів
_______________________________________________________________________
(назва школи)
на II семестр
20___-20___ навчального року
Всього: 19 год. на II семестр (1 год. на тиждень).
Загальна кількість год. на рік за програмою: 33 год. + 2 год. резервного часу.
«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
 із розрахунку 1 година на тиждень (на сайті МОН)

Зміст навчального матеріалу
К-ть год
Дата
Примітки
6-Б
(I гр.)
6-В
(II гр.)
Тема 4. Текстовий процесор (10 год)
17.                
Повторний інструктаж з правил ТБ під час занять в кабінеті інформатики.
Поняття текстового документа, його об’єктів.
1



18.                
Текстовий процесор, його призначення.
Інструктаж з БЖД.
1



19.                
Середовище текстового процесора (ТП). Створення, відкривання і збереження ТП. Режими роботи.
 Інструктаж з БЖД.
1



20.                
Виділення  фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту.
Інструктаж з БЖД.
1



21.                
Введення і редагування тексту. Перевірка правопису. Пошук та заміна фрагментів в тексті.
Інструктаж з БЖД.
1



22.                
Форматування символів та абзаців.
Практична робота №7. «Редагування та форматування текстового документа».
Інструктаж з БЖД.
1



23.                
Алгоритм опрацювання текстового документа. Вставляння  графічних об’єктів та схем/діаграм у текстовий документ.
Інструктаж з БЖД.
1



24.                
Практична робота №8. «Вставляння графічних об’єктів  та схем/діаграм у текстовий документ».
Інструктаж з БЖД.
1



25.                
Довідкова система ТП. Нумерування сторінок. Попередній перегляд текстового документу, друк.
Інструктаж з БЖД.
1



26.                
Підсумковий урок з теми  «Текстовий процесор». Інструктаж з БЖД.
1



Тема 3. Комп’ютерні мережі (8 год)
27.                
Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи комп’ютерних мереж.
Інструктаж з БЖД.
1



28.                
Поняття користувача й сеансу користувача. Локальна мережа навчального закладу.
Інструктаж з БЖД.
1



29.                
Поняття про глобальну мережу Інтернет та Всесвітню павутинну. Основні служби Інтернету. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адреси. Робота з веб-браузером.
Інструктаж з БЖД.
1



30.                
Практична робота №9. «Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду».
Інструктаж з БЖД.
1



31.                
Поняття пошукової системи. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті. Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів.
Інструктаж з БЖД.
1



32.                
Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн- перекладачі. Правила безпечного користування Інтернетом.
Інструктаж з БЖД.
1



33.                
Практична робота №10. «Робота з інтернет-енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами».
Інструктаж з БЖД.
1



34.                
Підсумковий урок з теми  «Комп’ютерні мережі». Інструктаж з БЖД.
1



35.                
Систематизація та узагальнення матеріалу вивченого за I семестр.
Інструктаж з БЖД.
1




Усього
35




Календарно-тематичне планування
уроків з інформатики для 7-х класів
_______________________________________________________________________
(назва школи)
на I семестр
20___-20___ навчального року
Всього: 16 год. на I семестр (1 год. на тиждень).
Загальна кількість год. на рік за програмою: 33 год. + 2 год. резервного часу.
«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
 із розрахунку 1 година на тиждень (на сайті МОН)

Зміст навчального матеріалу
К-ть год
Дата
Примітки
7
(I-II гр.)
7
I гр.
II гр.
Тема 1. Електронне листування (4 год)
1.                    
Вступний інструктаж з правил техніки безпеки під час занять в кабінеті інформатики
Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки. Створення електронної скриньки. 
1




2.                    
Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Операції над папками та листами. Вкладання файлів.
Інструктаж з БЖД.
1




3.                    
Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Використання адресної книжки.
Інструктаж з БЖД.
1




4.                    
Практична робота №1. «Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли»
Підсумковий урок з тем  «Електронне листування»
Інструктаж з БЖД.
1




Тема 2. Моделювання (4 год)
5.                    
Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей.
Інструктаж з БЖД.
1




6.                    
Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.
Інструктаж з БЖД.
1




7.                    
Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей.
Практична робота №2. «Побудова інформаційних моделей»
Інструктаж з БЖД.
1




8.                    
Підсумковий урок з тем  «Поняття операційної системи»
Інструктаж з БЖД.
1




Тема 3. Алгоритми з повторенням і розгалуженням (8 год)
9.                    
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання. Базові алгоритмічні структури.
Інструктаж з БЖД.
1




10.                
Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.
Інструктаж з БЖД.
1




11.                
Практична робота №3. «Складання та виконання алгоритмів з»
1




12.                
Алгоритми з розгалуженням.
Практична робота №4. «Складання та виконання алгоритмів з»
Інструктаж з БЖД.
1




13.                
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
Інструктаж з БЖД.
1




14.                
Практична робота №5. «Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів»
Інструктаж з БЖД.
1




15.                
Підсумковий урок з теми  «Алгоритми з повторенням і розгалуженням»
Інструктаж з БЖД.
1




16.                
Систематизація та узагальнення матеріалу вивченого за I семестр.
Інструктаж з БЖД.
1





Усього
16



Календарно-тематичне планування
уроків з інформатики для 7-х класів
_______________________________________________________________________
(назва школи)
на II семестр
20___-20___ навчального року
Всього: 19 год. на II семестр (1 год. на тиждень).
Загальна кількість год. на рік за програмою: 33 год. + 2 год. резервного часу.
«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
 із розрахунку 1 година на тиждень (на сайті МОН)

Зміст навчального матеріалу
К-ть год
Дата
Примітки
7
(I-II гр.)
7
I гр.
II гр.
Тема 3 Табличний процесор (10 год)
17.                
Повторний інструктаж з правил ТБ під час занять в кабінеті інформатики.
Таблиці, електронні таблиці.Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості.
1




18.                
Відкривання, перегляд  і збереження електронної книги. Адресація в середовищі  табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони..
Інструктаж з БЖД.
1




19.                
Типи даних. Уведення та редагування даних в таблиці. Формати даних. Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок.
Інструктаж з БЖД.
1




20.                
Практична робота №6. «Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора»
Інструктаж з БЖД.
1




21.                
Створення та форматування діаграм у середовищі ТП. Аналіз даних, поданих на діаграмі
Інструктаж з БЖД.
1




22.                
Практична робота №7. «Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі»
Інструктаж з БЖД.
1




23.                
Правила запису формул у ТП. Копіювання і переміщення формул.
Інструктаж з БЖД.
1




24.                
Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max.
Інструктаж з БЖД.
1




25.                
Практична робота №8. «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій»
Інструктаж з БЖД.
1




26.                
Підсумковий урок з тем  «Табличний процесор»
Інструктаж з БЖД.
1




Тема 4. Розв’язування компетентнісних задач.  (4 год)
27.                
Розв’язування компетентнісних задач.
Інструктаж з БЖД.
1




28.                
Розв’язування компетентнісних задач.
Інструктаж з БЖД.
1




29.                
Розв’язування компетентнісних задач.
Інструктаж з БЖД.
1




30.                
Розв’язування компетентнісних задач.
Інструктаж з БЖД.
1




Тема 5. Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення (математика, фізика,  хімія, біологія, географія, тощо).  (4 год)
31.                
Що таке проект
Інструктаж з БЖД.
1




32.                
Виконання індивідуальних навчальних проектів.
Інструктаж з БЖД.
1




33.                
Виконання індивідуальних навчальних проектів.
Інструктаж з БЖД.
1




34.                
Захист проекту.
Інструктаж з БЖД.
1




35.                
Систематизація та узагальнення матеріалу вивченого за I семестр.
Інструктаж з БЖД.
1





Усього
35



Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу
(До підручника «Інформатика 8 клас»)
Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.

Програму підготували:
Ривкінд Й.
учитель-методист вищої категорії, завідувач кафедри математики та інформатики ліцею № 38 імені В. М. Молчанова м. Києва, заслужений вчитель України;
Шакотько В.
викладач-методист вищої категорії, заступник директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка.

№ уро-ку
Дата
уроку
Тема уроку
Примітки
І гр.
ІІ гр.
Тема  1. Кодування даних (3 год)
1.                       


Кодування та декодування повідомлень

2.                       


Двійкове кодування

3.                       


Практична робота 1. Розв’язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних

Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 год)
4.                       


Історія опрацювання інформаційних об’єктів

5.                       


Архітектура комп’ютера. Технічні характеристики складових комп’ютера

6.                       


Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу

7.                       


Програмне забезпечення комп’ютера

8.                       


Практична робота 3. Архівування та розархівування даних

Тема 3.  Опрацювання текстових даних (6 год)
9.                       


Списки в текстовому документі

10.                   


Таблиці в текстовому документі

11.                   


Опрацювання текстового документа,
що містить різні об’єкти

12.                   


Практична робота 4. Створення текстового
документа, що містить об’єкти різних типів

13.                   


Оформлення документів. Структура складного
текстового документа

14.                   


Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків

Тема 4.  Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 год)
15.                   


Знайомство з форматами відео- та аудіофайлів

16.                   


Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа

17.                   


Створення аудіо- та відеофрагментів

18.                   


Опрацювання, збереження та публікація  відеокліпу

19.                   


Практична робота 6. Створення відеокліпу.
Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду

20.                   


Практична робота 7. Розміщення аудіо-
та відеоматеріалів в Інтернеті

Тема 5. Технології опрацювання числових даних
у середовищі табличного процесора (10 год)
21.                   


Типи посилань на комірки в Excel

22.                   


Практична робота 8. Розв’язування задач
на обчислення

23.                   


Логічні функції

24.                   


Математичні та статистичні функції

25.                   


Параметри сторінки. Друкування таблиці

26.                   


Упорядкування даних. Умовне форматування

27.                   


Практична робота 9. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування

28.                   


Розширені фільтри. Проміжні підсумки

29.                   


Діаграми та графіки

30.                   


Практична робота 10. Упорядкування даних
у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри

Тема 6. Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування (8 год)
31.                   


Знайомство із середовищем програмування

32.                   


Створення найпростішого проекту

33.                   


Запис програми

34.                   


Основні компоненти програми

35.                   


Властивості і методи елементів керування

36.                   


Налагодження програмного коду

37.                   


Практична робота 11. Створення об’єктно- орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення

38.                   


Практична робота 12. Створення програми
з кнопками і написами

Тема 7. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (10 год)
39.                   


Величини та їхні властивості

40.                   


Елементи для введення даних

41.                   


Практична робота 13. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування

42.                   


Величини цілих типів

43.                   


Величини дійсних типів

44.                   


Величини логічного типу

45.                   


Величини символьного типу

46.                   


Величини рядкового типу

47.                   


Перетворення величин одного типу на інший

48.                   


Практична робота 14. Налагодження готової
програми

Тема 8. Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями (9 год)
49.                   


Алгоритми з розгалуженнями

50.                   


Складання програм із розгалуженнями

51.                   


Поліваріантне розгалуження

52.                   


Компоненти вибору

53.                   


Алгоритми з повтореннями.
Цикл із передумовою

54.                   


Алгоритми з повтореннями.
Цикл із післяумовою

55.                   


Алгоритми з повтореннями.
Цикл із параметром

56.                   


Складання циклічних алгоритмів опрацювання
величин

57.                   


Практична робота 15. Складання та виконання
алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин

Тема 9. Графічне відображення даних (7 год)
58.                   


Базові графічні примітиви

59.                   


Налаштування властивостей графічних примітивів

60.                   


Створення програм із графічним відображенням даних

61.                   


Графічні компоненти

62.                   


Виведення малюнків із зовнішніх файлів

63.                   


Розробка програм з графічними компонентами

64.                   


Практична робота 16. Створення програми
з графічними компонентами

Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач. Виконання проектів (6 год)
65.                   


Розв’язування компетентнісних задач

66.                   


Розв’язування компетентнісних задач

67.                   


Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі
навчального курсу «Інформатика»

68.                   


Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»

69.                   


Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»

70.                   


Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»



Немає коментарів:

Дописати коментар